Toyota w pierwszej czwórce największych innowatorów w USA
W 2022 roku Toyota zarejestrowała w amerykańskim urzędzie patentowym 3056 wniosków, o 303 więcej niż w roku ubiegłym. To sprawiło, że japoński koncern awansował w ogólnym rankingu firm wszystkich branż na czwarte miejsce, najwyższe w dotychczasowej historii.
Spośród wszystkich zgłoszonych w 2022 roku patentów prawie połowa dotyczyła technologii przyszłości, które ukształtują motoryzację w nadchodzących dekadach. 26% z nich to rozwiązania z dziedziny zelektryfikowanych pojazdów, baterii i materiałów, a 14% koncentruje się na automatyzacji i bezpieczeństwie.
„Toyota systematycznie zwiększa inwestycje w innowacje, aby przyspieszyć elektryfikację transportu. Nasi inżynierowie i naukowcy wciąż szukają nowych pomysłów, by Toyota mogła teraz i w przyszłości zapewnić ludziom jak najlepszą mobilność” – podkreślała Sandra Phillips-Rogers, wiceprezes ds. zasobów korporacyjnych i dyrektor ds. prawnych Toyota Motor North America.
„Dla Toyoty innowacyjność to klucz do sukcesu, co widać w naszych corocznych wynikach w rankingach IPO” — dodawał Frederick Mau, doradca ds. własności intelektualnej i dyrektor ds. patentów Toyota Motor North America.
„Przynosi to korzyści nie tylko Toyocie, ale całej branży motoryzacyjnej i całemu społeczeństwu. Zawsze jesteśmy otwarci na udostępnianie innym producentom części naszych patentów w formie licencji, aby mogli udoskonalać swoje produkty i szukać nowych zastosowań dla naszych technologii” – kontynuował Frederick Mau.
Badawczo-rozwojowe zespoły Toyoty zajmują się wieloma dziedzinami nauki i technologii. Oto niektóre z patentów, zgłoszonych w 2022 roku:
- „Optimizing Energy Transfer During EV Charging” dotyczy technologii, która pozwoli optymalnie zarządzać energią dostarczaną do poszczególnych samochodów elektrycznych z wielu źródeł, w tym tych rozmieszczonych wzdłuż trasy przejazdu, dzięki technologii blockchain.
- „Vehicle Control Based on Driver Engagement” zawiera opis systemów i metod opracowanych przez Toyota Collaborative Safety Research Center (CSRC) monitorujących stan kierowcy pod kątem jego aktualnej zdolności do bezpiecznego prowadzenia i manewrów.
- „Water System for a Fuel Cell Vehicle” to system wtórnego wykorzystania wody generowanej przez ogniwa paliwowe w samochodach wodorowych. W zależności od potrzeb, woda ta może być dostarczana do układu chłodniczego lub do innych systemów samochodu.
Toyota należy do ścisłej czołówki największych innowatorów w branży motoryzacyjnej. Jej globalne inwestycje w badania i rozwój pochłaniają ponad milion dolarów na godzinę. Ośrodki w Azji, Ameryce i Europie prowadzą badania w dziedzinie bezemisyjnej, inteligentnej mobilności, technologii cyfrowych, robotyki i inteligentnych miast oraz nowych materiałów.
Celem Toyoty jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 roku i jednoczesne zapewnienie całemu społeczeństwu swobody poruszania się.