Przejdź do głównej zawartości (Press Enter)
11 września 2025

Zelektryfikowana Toyota Hilux Mild-hybrid 48V

Imponujące zdolności terenowe i niższe zużycie paliwa

Toyota Hilux zyskała zelektryfikowany napęd Mild-hybrid 48V. Samochód ten charakteryzuje się rewelacyjnymi właściwościami terenowymi, ładownością do 1000 kg, możliwością holowania przyczepy o masie do 3500 kg, a także mniejszym zużyciem paliwa w mieście. Dodać do tego należy zaawansowane technologie, w tym system Multi-Terrain Select wspomagający off-roadową jazdę.

Gama napędów Toyoty Hilux została rozszerzona o Mild-hybrid 48V –zelektryfikowany układ z 2,8-litrowym turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym oraz automatyczną 6-biegową skrzynią współpracujący z elektrycznym generatorem, litowo-jonowym akumulatorem 48V oraz konwerterem DC-DC. Wszystkie elementy napędu zostały zaprojektowane z myślą o utrzymaniu dotychczasowych osiągów auta oraz łatwej integracji z obecną konstrukcją.

Wprowadzenie nowego zelektryfikowanego napędu Mild-hybrid 48V nie wpłynęło na najważniejsze właściwości użytkowe Hiluxa. Dopuszczalna masa całkowita holowanej przyczepy to nadal 3500 kg, a ładowność – do 1000 kg. Zelektryfikowany Hilux ma także zdolność pokonywania głębokiej wody (700 mm). Udało się to osiągnąć dzięki uszczelnieniu elementów eklektycznych, umieszczeniu kompaktowego akumulatora o pojemności 4,3 Ah i masie zaledwie 7,6 kg pod tylną kanapą i zastosowaniu paska osprzętu o wzmocnionej strukturze.

Nowy system Multi-Terrain Select

Toyota Hilux Mild-hybrid 48V ma podwozie o konstrukcji ramowej, które zapewnia wyjątkową trwałość i sztywność skrętną. Prześwit wynosi 310 mm, a kąty natarcia i zejścia odpowiednio 29º i 26º. Nowością jest ułatwiający off-roadową jazdę system Multi-Terrain Select, który dostosowuje siłę napędu, ustawienia zawieszenia i hamulców oraz działanie systemu stabilizacji toru jazdy do różnych warunków drogowych i typów nawierzchni.

Hilux z napędem Mild-hybrid 48V ma 204 KM (150 kW) mocy oraz imponujący moment obrotowy 500 Nm. Naładowany akumulator 48V dostarcza dodatkowo do 16 KM (12 kW) mocy i 65 Nm momentu obrotowego w trakcie przyspieszania. Zastosowanie kompaktowej maszyny elektrycznej MG – jednostki synchronicznej z magnesami trwałymi – pozwoliło na obniżenie o 20% prędkości biegu jałowego silnika (z 720 obr./min do 600 obr./min), co zwiększyło zdolność Hiluxa do pokonywania przeszkód. Samochód w zelektryfikowanej odmianie jest oszczędniejszy od wersji wyposażonych w konwencjonalne silniki, zwłaszcza w ruchu miejskim. Średnie zużycie paliwa wynosi od 10 l paliwa na 100 km w cyklu mieszanym WLTP.

Toyota Hilux Mild-hybrid – już od 183 400 zł netto

Hilux Mild-hybrid 48V jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia: Active, Executive oraz INVINCIBLE.

Otwierająca cennik odmiana Active kosztuje od 183 400 zł netto i w standardzie ma m.in.:

  • 17" felgi aluminiowe z oponami 265/65 R17,

  • klimatyzację automatyczną (dwustrefową),

  • system multimedialny Toyota Smart Connect z kolorowym ekranem dotykowym (8"),

  • podgrzewane fotele przednie,

  • system bezkluczykowego dostępu do samochodu (Inteligentny kluczyk),

  • podgrzewane i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne,

  • chromowane klamki zewnętrzne, lusterka zewnętrzne oraz listwy drzwi.

Toyota Hilux w odmianie Executive kosztuje od 197 400 zł netto i jest wyposażona m.in. w:

  • 18" felgi aluminiowe z oponami 265/60 R18,

  • podgrzewane fotele tylne,

  • przednie i tylne czujniki parkowania,

  • monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM),

  • wbudowaną nawigację satelitarną z łącznością w chmurze.

Topowy wariant – INVINCIBLE – został wyceniony na 216 400 zł netto. W tym wydaniu auto zyskuje m.in.:

  • 18" felgi aluminiowe w kolorze czarnym z oponami 265/60 R18,

  • tapicerkę skórzaną z perforacją (skóra naturalna i syntetyczna) w kolorze czarnym z szarymi elementami,

  • system Premium Audio JBL z 9 głośnikami,

  • system dodatkowego nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED,

  • zderzak tylny w kolorze szarym,

  • stopnie boczne w kolorze srebrnym,

  • orurowanie kapotażowe w kolorze czarnym.