Toyota Hilux zyskała zelektryfikowany napęd Mild-hybrid 48V. Samochód ten charakteryzuje się rewelacyjnymi właściwościami terenowymi, ładownością do 1000 kg, możliwością holowania przyczepy o masie do 3500 kg, a także mniejszym zużyciem paliwa w mieście. Dodać do tego należy zaawansowane technologie, w tym system Multi-Terrain Select wspomagający off-roadową jazdę.
Gama napędów Toyoty Hilux została rozszerzona o Mild-hybrid 48V –zelektryfikowany układ z 2,8-litrowym turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym oraz automatyczną 6-biegową skrzynią współpracujący z elektrycznym generatorem, litowo-jonowym akumulatorem 48V oraz konwerterem DC-DC. Wszystkie elementy napędu zostały zaprojektowane z myślą o utrzymaniu dotychczasowych osiągów auta oraz łatwej integracji z obecną konstrukcją.
Wprowadzenie nowego zelektryfikowanego napędu Mild-hybrid 48V nie wpłynęło na najważniejsze właściwości użytkowe Hiluxa. Dopuszczalna masa całkowita holowanej przyczepy to nadal 3500 kg, a ładowność – do 1000 kg. Zelektryfikowany Hilux ma także zdolność pokonywania głębokiej wody (700 mm). Udało się to osiągnąć dzięki uszczelnieniu elementów eklektycznych, umieszczeniu kompaktowego akumulatora o pojemności 4,3 Ah i masie zaledwie 7,6 kg pod tylną kanapą i zastosowaniu paska osprzętu o wzmocnionej strukturze.