Przejdź do głównej zawartości (Press Enter)
16 czerwca 2025

Toyota Hilux Mild-hybrid 48V z limitowanymi lakierami specjalnymi

Gama lakierów kultowego pick-upa została rozszerzona o nowe warianty. Toyota Hilux z napędem Mild-hybrid 48V, wyposażona w zelektryfikowany układ napędowy, oferowana jest obecnie w limitowanej palecie kolorystycznej nadwozia – intensywnej czerwieni Chilli Red oraz głębokiej, metalizowanej zieleni Dark Green Mica.

Solidna, niezawodna i stworzona do zadań specjalnych – Toyota Hilux od 1968 roku pozostaje symbolem pojazdu gotowego do pracy w najtrudniejszych warunkach. Ten legendarny pick-up, ceniony za swoje zdolności terenowe na całym świecie, zyskał nową wersję z napędem Mild-hybrid 48V. Zelektryfikowany wariant dostępny jest z podwójną kabiną oraz w trzech wersjach wyposażenia: Active, Executive i Invincible – łączących off-roadowy potencjał z wygodą codziennego użytkowania.

Standardowa gama lakierów modelu Hilux obejmuje dziewięć kolorów, a wersja z napędem Mild-hybrid 48V otrzymała dwa ekskluzywne, limitowane odcienie. Do oferty dołączył elegancki, metalizowany lakier Dark Green Mica (dostępny za dopłatą 3200 zł), który podkreśla terenowe DNA pojazdu, oraz intensywna czerwień Chilli Red oferowana bez dodatkowych kosztów. Ciemnozielony kolor przeznaczony jest dla egzemplarzy z roku modelowego 2025, natomiast czerwony – dla aut z rocznika 2024.

Hilux Mild-hybrid 48V w trzech wersjach

Gama Toyoty Hilux Mild-hybrid 48V rozpoczyna się od wersji Active. W standardowym wyposażeniu tego wariantu znajdują się 17” felgi aluminiowe, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, 8” ekran systemu multimedialnego Toyota Smart Connect z obsługą Apple CarPlay i Android Auto, podgrzewane przednie fotele, inteligentny kluczyk, elektrycznie składane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, a także chromowane klamki, lusterka i listwy drzwiowe.

Dostępne są ostatnie egzemplarze z rocznika 2024 w wersji Executive z napędem Mild-hybrid 48V, których ceny zaczynają się od 177 400 zł netto. Ten wariant dodatkowo oferuje 18” felgi aluminiowe, podgrzewane siedzenia również dla pasażerów tylnej kanapy, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM) oraz nawigację satelitarną z trzyletnią aktualizacją map.

Najwyższa wersja Invincible z rocznika 2024 wyposażona w układ Mild-hybrid 48V jest dostępna od 196 400 zł netto. Hilux otrzymuje tu czarne 18” felgi aluminiowe, perforowaną, skórzaną tapicerkę w kolorze czarnym z szarymi akcentami, fotel kierowcy z elektryczną regulacją stopnia pochylenia, system nagłośnienia Premium Audio JBL z 9 głośnikami, dodatkowe LED-owe oświetlenie wnętrza, a z zewnątrz wyróżnia się szarym tylnym zderzakiem, chromowaną wstawką w grillu oraz czarnymi listwami na drzwiach.

Bezkompromisowa elektryfikacja

Zelektryfikowana wersja Toyoty Hilux to wciąż w pełni terenowy pojazd, który dzięki zastosowaniu 48-woltowego układu Mild-hybrid zyskał zauważalnie cichszą i płynniejszą pracę jednostki napędowej. Współpracujący z nim turbodoładowany silnik wysokoprężny 2.8 D-4D generuje moc 204 KM (150 kW) przy 3400 obr./min oraz 500 Nm momentu obrotowego w zakresie 1600–2800 obr./min. Elektryfikacja pozytywnie wpłynęła również na osiągi – zarówno na szosie, jak i w terenie. Nowy konwerter DC/DC pozwala akumulatorowi litowo-jonowemu na chwilowe dostarczenie do 12 kW mocy i 65 Nm momentu obrotowego podczas przyspieszania. Dzięki temu udało się zredukować prędkość biegu jałowego silnika z 720 do 600 obr./min, co zwiększa zdolność auta do pokonywania przeszkód.

Co ważne, zmiany w układzie napędowym nie miały wpływu na możliwości użytkowe pojazdu. Hilux nadal może holować przyczepę o masie do 3500 kg, przewozić ładunek o masie do 1000 kg, a jego głębokość brodzenia wynosi 700 mm – identycznie jak w wariancie z napędem konwencjonalnym. Wszystkie komponenty systemu – generator, litowo-jonowy akumulator 48V oraz konwerter DC/DC – zostały zaprojektowane w taki sposób, by bezproblemowo integrowały się z dotychczasowym układem napędowym.

Hilux Mild-hybrid 48V zachowuje klasyczną ramową konstrukcję nadwozia, typową dla samochodów terenowych, co przekłada się na wysoką trwałość i sztywność skrętną. Tylne zawieszenie oparte na resorach piórowych i podwójnych amortyzatorach zapewnia oczekiwane możliwości w terenie, przy jednoczesnym komforcie jazdy zbliżonym do SUV-a. Prześwit 310 mm oraz kąty natarcia i zejścia odpowiednio 29 i 26 stopni potwierdzają jego gotowość do działania w najtrudniejszych warunkach.

System Multi-Terrain Select (MTS)

Hilux MHEV posiada system Multi-Terrain Select (MTS) z przełącznikiem i selektorem trybów na konsoli środkowej, oferując zaawansowane możliwości terenowe dzięki nowoczesnemu układowi dopasowującemu parametry jazdy do warunków nawierzchni. System automatycznie reguluje siłę napędu, charakterystykę zawieszenia, działanie układu hamulcowego oraz systemu kontroli trakcji i stabilizacji, zapewniając optymalną trakcję w każdych warunkach. Kierowca może wybierać spośród sześciu dostępnych trybów jazdy: Sand, Mud, Rock, Dirt, Snow oraz Auto.