Rekordowe wyniki przedsprzedaży

Toyoty Yaris Cross w Polsce

2021-08-10

Od 1 czerwca trwa przedsprzedaż nowego modelu Toyoty – Yarisa Cross, który w polskich salonach dilerskich zadebiutuje 1 października podczas Dni Otwartych. Mimo że dilerzy nie posiadają jeszcze dostępnych egzemplarzy demonstracyjnych, a auto można zobaczyć jedynie na zdjęciach, filmach lub podczas krótkich prezentacji wersji przedprodukcyjnej, Yarisa Cross można już zamawiać.

  • Od 1 czerwca 2021 roku złożono już 1000 zamówień na nową Toyotę Yaris Cross poszerzającą gamę SUV-ów marki o model z segmentu B
  • W wybranych salonach do końca września trwa seria otwartych pokazów Yarisa Cross, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów już w październiku
  • Nowy Yaris Cross jest dostępny z układem hybrydowym lub konwencjonalnym silnikiem benzynowym, w pięciu wersjach wyposażenia i 21 wariantach kolorystycznych nadwozia
  • Ceny Yarisa Cross zaczynają się od 74 900 zł za wersję z silnikiem benzynowym i od 88 900 zł za hybrydę
  • Według danych homologacyjnych Yaris Cross jest najoszczędniejszym hybrydowym SUV-em Toyoty

Hybrydowy Yaris Cross jest debiutem Toyoty w segmencie B-SUV. I choć przedsprzedaż modelu ruszyła 1 czerwca, to do 10 sierpnia – czyli w mniej niż 2,5 miesiąca od rozpoczęcia rezerwacji – polscy klienci złożyli zamówienia już na 1000 egzemplarzy, które trafią do nich w październiku.

Yaris Cross czerpie z bogatych tradycji klasycznego Yarisa oraz pierwszego na świecie kompaktowego SUV-a RAV4, łącząc wiedzę i doświadczenie Toyoty w projektowaniu wysokiej klasy samochodów. Cross jest drugim modelem po Yarisie opartym na platformie GA-B z serii TNGA zapewniającej mu bardzo sztywne nadwozie, nisko położony środek ciężkości, stabilność na drodze, a także wyróżniającą się stylistykę.

Toyota Yaris Cross

Ten czwarty z kolei SUV w gamie Toyoty jest większy i przestronniejszy od Yarisa w nadwoziu hatchback, a pojemność jego bagażnika sięga 397 l z możliwością podwójnej, dzielonej podłogi oraz z zaczepami na pasy mocujące. W wyższych wersjach wyposażenia oparcia tylnych siedzeń składają się w proporcji 40:20:40, dzięki czemu dłuższe przedmioty można przewozić w tunelu środkowym.

Rozstaw osi jest identyczny jak w nowym Yarisie (2560 mm), natomiast nadwozie zostało poszerzone o 20 mm i wydłużone o 240 mm. Przedni zwis w porównaniu z hatchbackiem jest dłuższy o 60 mm, zaś tylny o 180 mm. Prześwit jest o 35 mm większy, a wysokość auta wzrosła o 60 mm. Yaris Cross otrzymał także podwyższone zawieszenie z przednimi kolumnami MacPhersona nowej generacji, większe koła oraz wersję z napędem na cztery koła AWD-i.

Najoszczędniejszy hybrydowy SUV Toyoty

Yaris Cross jest dostępny z silnikiem benzynowym 1.5 Dynamic Force o mocy 125 KM z manualną lub automatyczną skrzynią biegów oraz z napędem hybrydowym Hybrid Dynamic Force opartym na 3-cylindrowym silniku 1.5 i silniku elektrycznym o łącznej mocy 116 KM. Auto może mieć napęd wyłącznie na przednie koła lub posiadać elektryczny napęd AWD-i, który wyróżnia Yarisa Cross na tle całego segmentu.

W rozwiązaniu z AWD-i układ hybrydowy jest wspierany przez silnik elektryczny napędzający tylne koła, zapewniając pojazdowi bardzo dobrą przyczepność na śliskiej nawierzchni i ułatwiając mu poruszanie się po nierównościach. Elektryczny system AWD-i jest ponadto mniejszy i lżejszy niż jego mechaniczny odpowiednik, czyli klasyczny napęd 4x4.

Dzięki temu Yaris Cross Hybrid AWD-i zużywa mniej paliwa i emituje mniej dwutlenku węgla niż jakikolwiek inny B-SUV z napędem na cztery koła. Jako uzupełnienie wersji AWD-i auto otrzymuje zawieszenie wielowahaczowe z tyłu oraz systemy wspierające jazdę poza asfaltem – selektor trybów jazdy w terenie, Trail Mode oraz system wspomagający zjazd ze wzniesienia.

Na podstawie danych homologacyjnych dla runku polskiego można śmiało stwierdzić, że Yaris Cross jest najoszczędniejszym hybrydowym SUV-em Toyoty. Model z napędem FWD zużywa minimalnie 4,4 l/100 km i emituje od 101 g/km dwutlenku węgla. Z kolei hybryda z napędem AWD-i zużywa od 4,7 l/100 km i generuje od 106 g/km dwutlenku węgla.

Toyota Yaris Cross
Yaris Cross w pięciu wersjach wyposażenia i w cenie już od 74 900 zł

Nowy Yaris Cross jest dostępny w wersjach Active, Comfort, Executive oraz Adventure o właściwościach terenowych, a także w dostępnej tylko w 2021 roku limitowanej wersji Premiere Edition. Do wyboru jest 9 lakierów nadwozia oraz 12 dwukolorowych kombinacji z czarnym, złotym lub białym dachem.

Już podstawowa wersja Active posiada pełen pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense najnowszej generacji. Na wyższy poziom bezpieczeństwa składa się także siedem standardowych poduszek powietrznych, w tym poduszka centralna między przednimi fotelami, znana już z Yarisa czwartej generacji z jesieni ubiegłego roku.

Cross w tej wersji jest ponadto wyposażony w system multimedialny Toyota Touch 2 z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 7 cali, interfejsami Apple CarPlay™ i Android Auto™ oraz usługami łączności Toyota Connected Car. Kierowca ma również do dyspozycji kolorowy 4,2-calowy ekran na tablicy wskaźników, podgrzewane lusterka elektryczne, klimatyzację manualną lub automatyczną dla wersji hybrydowej, podłokietnik oraz światła LED do jazdy dziennej. Cena wersji Active z silnikiem benzynowym zaczyna się od 74 900 zł, zaś z napędem hybrydowym od 88 900 zł.

Adventure jest jedną z trzech najwyższych wersji wyposażenia Yarisa Cross. Elementy, które w niej zawarto, podkreślają charakter prawdziwego SUV-a, który powstał zarówno z myślą o jeździe po mieście, jak i w terenie. Yaris Cross Adventure jest dostępny wyłącznie z układem hybrydowym z napędem FWD lub AWD-i. Jego cechy charakterystyczne to dwukolorowe nadwozie, osłona przedniego i tylnego zderzaka, relingi dachowe, ciemnoszare 18-calowe felgi aluminiowe, czarna podsufitka oraz specjalna tapicerka z elementami skóry i złotymi przeszyciami.

Auto jest wyposażone w nowy system multimedialny Toyota Smart Connect z 9-calowym kolorowym ekranem dotykowym Full HD, do którego można dokupić nagłośnienie Premium Audio JBL z 8 głośnikami. Yaris Cross Hybrid w wersji Adventure jest dostępny w cenie od 115 900 zł.

Najwyższa wersja Yarisa Cross – Premiere Edition – wyróżnia się elektrycznie unoszonymi i otwieranymi bezdotykowo drzwiami bagażnika, wyświetlaczem HUD na przedniej szybie oraz skórzaną tapicerką z perforacją. Dodatkowo samochód w tej wersji posiada wszystkie elementy z znane z wariantu Adventure, dwukolorowe nadwozie i możliwość rozbudowania systemu multimedialnego o nagłośnienie klasy premium marki JBL. Koszt Yarisa Cross Premiere Edition dostępnego wyłącznie w 2021 roku to minimum 122 900 zł.

Produkcja Toyoty Yaris Cross rozpoczęła się w lipcu bieżącego roku. Auto powstaje w fabryce TMMF w Valenciennes we Francji, natomiast silnik benzynowy i napęd hybrydowy są wytwarzane w polskich fabrykach TMMP w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach. Pierwsze egzemplarze zostaną odebrane przez nowych właścicieli już w październiku.

Dowiedz się więcej

Nowy Hilux w Rajdzie Dakar 2022 Nowy Hilux w Rajdzie Dakar 2022 Poznaj szczegóły Podróż po Europie wodorową Toyotą Mirai Podróż po Europie wodorową Toyotą Mirai Arkady Fiedler – PoDrodze Yaris będzie produkowany w Czechach Yaris będzie produkowany w Czechach Nowa linia produkcyjna w Kolinie Nowa Toyota Aygo X Nowa Toyota Aygo X Nowoczesny i stylowy crossover do miasta Udział Toyoty w polskim rynku wzrósł do 16,4% Udział Toyoty w polskim rynku wzrósł do 16,4% Dowiedz się więcej Toyota największą firmą motoryzacyjną Toyota największą firmą motoryzacyjną Ranking Fortune Global 500 5 gwiazdek Euro NCAP dla Yarisa Cross 5 gwiazdek Euro NCAP dla Yarisa Cross Najwyższy poziom bezpieczeństwa Debiutuje Toyota PROACE Electric Debiutuje Toyota PROACE Electric Nowy elektryczny samochód dostawczy Ranking Best Global Brands 2021 Ranking Best Global Brands 2021 Sprawdź pozycję Toyoty Pełna dostępność nowych aut Toyoty Pełna dostępność nowych aut Toyoty Fabryki wracają do pełnej wydajności Toyota przejmuje start-up Renovo Motors Toyota przejmuje start-up Renovo Motors Dowiedz się więcej Wzrost sprzedaży pojazdów Toyoty Wzrost sprzedaży pojazdów Toyoty Dane z trzech kwartałów 2021 roku